جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : یوسفی

کاخ ملک آباد مشهد

ملک آباد باغی مشهور در آستان قدس رضوی است که از سوی حکومت پهلوی کاخی در ضلع جنوبی باغ با زیر بنای 1387 متر مربع احداث شد طرح دکوراسیون و مبلمان داخلی‌ای این کاخ از شرکت فرانسوی، ظروف موجود در کاخ از آلمان و تابلوهای نقاشی از ایتالیا خریداری و به این مکان انتقال یافت.تور مشهد زمستان 94پس از انقلاب اسلامی این مکان در سال 1359 به کاخ موزه تبدیل و بعد از چند سال تعطیل شده و به اقامتگاه موسمی رهبر ایران مبدل شد. امروزه این باغ دارای درختان متنوع میوه ، فضای گلخانه ای گل و گیاه ، قنات و تعدادی حلقه چاه است و سالیانه صدها تن محصولات باغی و گلخانه ای میدهد. گردشگران تور مشهد می توانند از این کاخ زیبا دیدن فرمایند.

 

 

 


سقاخانه اسماعیل طلايی 

این بنای زرین زیارتی در میان صحن انقلاب قرارگرفته است .تور مشهد زمستان 94بنا بر متون قدیم، بین سال‌های 1144 تا 1145 قمری به فرمان نادرشاه سنگابی را یکپارچه از سنگ مرمر با ظرفیت زیاد ، از هرات به مشهد آوردند و شخصی به نام استاد اسماعیل طلاکار بر فراز سنگاب پوششی هشت ضلعی و سقفی گنبدی شکل بنا نهاد و آن را طلا کاری کرد.سقف گنبدی شکل سقاخانه بر روی پایه‌هایی از سنگ مرمر کنده‌کاری شده و کاشی قرار دارد و سطح آن از بالای کاشی پایه‌ها با خشت‌های طلا و پیرامون آن با اسماء الله تزيین شده است. این مکان زیبا با طراحی زیبای خود یکی از جاذبه های گردشگری مشهد به شمار می آید و هر ساله تعداد زیادی مسافران تور مشهد را به خود جذب می کند .

 

 


حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد در دوره صفوی قرن یازده ساخته شده است تور مشهد زمستان 94که این حمام از جمله حمامهای بزرگ و تاریخی شهر مشهد می باشد .این حمام توسط مهدی قلی بیک قربانی امیر آخورباشی شاه عباس صفوی ساخته شده است . این حمام که در قرن یازده ساخته شده شامل بخش های مختلفی مانند : پلکان ورودی ، سر بينه ، بينه ، گرمخانه و غیره می باشد .بینه این حمام از بخش های دیدنی آن می باشد که دارای نقش و طراحی مربع شکل با هشت ستون سنگی و پوشش دایره شکل می باشد و با نگارگری زیبای 13 لایه ای تزیین و طراحی شده است . مسافران تور مشهد از بازدیدکنندگان و علاقه مندان این جاذبه دیدنی مشهد مقدس می باشند.

حمام مهدی قلی بیک (حمام رضوی) مشهد





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: